Saturday, December 19, 2009

Minggu Pertama Ketiadaan Abah

Salam pada teman2 pembaca blog kami... Maaf dah agak lama blog ini terabai, bukan niat dihati mahu mengabaikan cuma tuntutan harian yang perlu didahulukan. Hmm masuk hari ni dah 3 hari abah ImanAmien meninggalkan kami pergi mencari rezeki di bumi Doha.

Sehari selepas abah ImanAmien bertolak tuhari, si Amien dah start demam n batuk2...Hari ni pulak si Iman demam, bangun tido petang tadi badan dia panas n muntah susu. Hai demam rindu kat abah dia ke budak2 ni... Kelmarin mak pesan, kain pelekat abah ImanAmien jangan dibasuh, selimutkan budak2 ni...

Semoga kejauhan ini akan menambahkan lagi kasih sayang di antara kami. Betapa berharganya nilai seorang suami di sisi isteri dan betapa perlunya seorang abah di sisi anak2. Terharu bila aku terima emel dari hubby...

Tak palah baru abang tahu yang rindu nie boleh buat kita lagi ingat kat Allah ...

Betapa agungnya Allah itu ... bila DIA melahirkan perasaan ini ...

Kita akan benar-benar menghargai orang yang selalu hampir ngan kita.

Kita doa selalu dan banyak-banyak moga Allah mudahkan dan lorongkan jalan ...

Insya Allah rezeki Allah itu pasti dan abang yakin ia akan sampai waktunya nanti.
Cuma kena sabar je lah untuk waktu itu tiba.


InsyaAllah abang, doamu selalu mengiringi kami, namun tak sama bila dirimu ada disisi... Aku bagaikan kehilangan sayap dan tiada semangat namun aku gagahkan juga mana yang dapat. Allahu Akbar!

4 comments:

hasmalizaLUVhasmiza said...

Salam.rasanya ada komen dr blog akak ni.sy tak jumpa cari plak.tak tau enrty mana komen tu...ehhe

husband sy keje dkt Q-Chem.dia duduk dekat Doha.tak sure la pulak apa nama tmpt dia...Umm Gwailina ke apa benda nama...huhu...

::ADleez:: said...

salam...
i'm still curious why akak tiba2 leaving qatar for good.....
he3...dpt keje tetapkah?? start bizneskah?macam2kah?....btw smg akak tabah slalu menghadapi hr muka tanpa sabar di sisi....n yg ptg 'jauh dimata...dekat di hati"....:)

Imien said...

''dan janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah kamu pula bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, juka kamu orang-orang yang beriman''

mc t said...

salm ..mm beh tol msk blog ni..mm sabar la..mm sedih la plak bila terpaksa berpisah utk masa ini..tp xpe..kuatkan semngat yer..mm xtaw nk kata apa..mm ada id ym ?