Thursday, July 16, 2009

Shut Down Again

10 July - 10 August 2009 non-stop, my hubby involve in shut down operation again but this time not in his own train. Actually hubby dipinjamkan ke train lain yg sedang shut down. Maka bermulalah "pertapaan" kami tiga beranak di rumah sahaja. No more jalan2... Sampai Iman kata "Jom aaa bah... Gi jalan2..." Sian dia... Hehehe...Aku? Aku tak kisah... Dapat shopping ke FFc pun jadi lah... Kali ni hubby kene shift malam terus, so kalau ada barang dapur dah habis, siang tu boleh lah kami ke FFC or Carrefour.

Alhamdulillah hubby dapat shift malam... Sebab sekarang ni tengah summer. So, tak lah dia berpanas terik membanting tulang empat kerat mencari rezeki buat kami... Allah knows the best! Kalau waktu siang ada storm sand, sebab tu kene pakai mask macam dalam gambar tu...

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di A'rash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekir­anya suami ku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku di titian Mu
Kurniakanl­ah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya

Se­kiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya­ suami ku ini adalah yang terbaik untukku di dunia Mu
Peliharalah­ tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya­ suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu maka
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya


Ya Allah sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu...
Aku buta tanpa bimbinganMu...
Aku cacat tanpa hidayahMu...
Aku hina tanpa RahmatMu...

Ya Allah Ya Rabbul I'zzati...
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang soleha
Isteri yang sentiasa di hati

Amin, amin Ya Rabbal A'lamin..

7 comments:

Baitijannati said...

teruskan perjuangan n pengorbanan sbagai isteri solehah...moga kasih sayang n apa jua pengorbanan membawa kebahagiaan dunia n akhirat...n menjadi teman-isteri yang d kasihi buat suami tercinta d syurga kelak....aminnn..

tabahkan hati suami keje direct tu...hehhehhe x pe lepas ni ble jalan2 lagi ye Iman.....

wwremboe said...

takpe cik abang keje straight...
bulan depan poket tebal, boleh bawak iman gi cuti2 malaysia....hehehe...

ummu said...

Mudah-mudahan ustazah sabar dgn keadaan ini.amin

Mohd Sabar & Rafieah said...

kak ila : Amin ya rabbal a'lamin... Moga kita jadi isteri solehah n dapat didik anak2 ke arah yang diredhaiNya

ncik remboe : betullah tu cik remboe... iman nak balik mesia jumpa atuk mak n atuk abah!

ummu masyitah : ya... syukran ya sohabatil jadidah :)

artakus said...

sajak tu karangan ko sendirik ke? perrrrgh....hampir aku meneteskan air mata! T_T

Mohd Sabar & Rafieah said...

halim : biarlah rahsia...yang dah tak rahsia lagi...hehehe

Kak Ida Kamal Benu said...

sedih aaa...