Monday, April 13, 2009

Memori Terindah

Alhamdulillah selama 10 hari (2 - 10 April 2009) kelana kami di rumah Allah, kami selamat pergi dan balik berkat doa sahabat-sahabat semua. InsyaAllah ada rezeki kami akan ke sana lagi. Jom!

Hari pertama ; 2 April - Perjalanan kami bermula jam 9.30pg sejurus hubby pulang dari kerja. (Kasihan dia, balik dari kerja malam terus memandu selama 7 jam - punyalah semangatnya dia) Kami berhenti istirehat di Hotel Safeer, Riyadh KSA. Dalam perjalanan jumpe laut membiru, padang pasir n unta-unta lah...

Anak-anak bertuah dalam perjalanan...


Pemandangan yang "menghijau" n Border Qatar-KSA...


Bandar Riyadh n Hotel Safeer... Bumi KSA nampak lebih banyak hijau then Qatar


Hari kedua ; 3 April - Sebelum Subuh kami bertolak dalam pukul 4 pagi kot. Kembara kami diteruskan sehingga 9 jam dan selamat sampai ke rumahNya n disambut oleh sahabat hubby, Zikhan n Jamilah sekitar 2 petang di Hotel Ufuk Al-Fateh. On the way hujan...Lama tak nengok hujan ;)


Kita stop sini dulu... To be continue dengan kisah umrah n ziarah soon... Pesanan kami, kalau ada rezeki lebih pergilah melancong! Ke mana? Ke Baitullah Al-Haram...Seronokkkk... Just information :
Doha - Riyadh = 300 km lebih
Riyadh - Mekah = 800 km lebih (laluan pergi kami)
Mekah - Madinah = 300 km lebih
Madinah - Riyadh = 800 km lebih (laluan balik kami)

5 comments:

artakus said...

p umrah ni ada doa untuk aku tak nih? hehehehe

Baitijannati said...

alhamdulillah..

tercapai jugak hasrat peah skuarga menjejaki Mekah al mukarramah...maafla kami x dapat berjumpa dsana..jauhh ye perjalanan ke mekah dr qatar...tapi niat suci.alhamdulillah Allah permudahkan...:)

Mohd Sabar & Rafieah said...

halim : tu ah...awat hang tak habaq? chek lupa nak sebut nama hang kat sana...maap ek. insyaAllah nanti turn ko plak ke sana

kak su : alhamdulillah...maknenye kene pi lagi tu kak sbb tak jumpe akak sekeluarga lg :)

Anonymous said...

alhamdulillah...sonoknya jadi tetamu di rumah Allah....aku ni tak tau lagi la bila nak sampai....from ila marsah

Mohd Sabar & Rafieah said...

ila : insyaallah la, mesti ada rezeki ko tu nanti utk ke sana...